יום רביעי, 21 במרץ 2012

איך לטפל בחולה בבית





טיפול באדם חולה בבית אינו משימה קלה, בעיקר כאשר מדובר בבן משפחה או באדם קרוב לנו. מדובר בתמיכה נפשית לא פחות מתמיכה פיזית, ולעיתים מומלץ להעזר במומחים על מנת לעשות זאת בצורה הטובה והנכונה ביותר. הנה כמה עצות שיקלו עליכם ועל החולה, ויסייעו לכם לעבור את התקופה בצורה הטובה ביותר.



תמיכה נפשית

אדם חולה ירגיש, לא אחת, תחושה כבדה של בדידות. במידה ומצבו מאפשר ביקורים, דאגו שיזכה לכמה שיותר ביקורים מצד חברים ואנשים קרובים לו, ואם הדבר אינו מתאפשר, הקפידו להיות לצדו כמה שניתן. חשוב מאד להקיף אותו בכמה שיותר חום ואהבה, לגרום לו להרגיש חשוב ואוהב, לתת לו תקווה באמצעות נטיעת מחשבות חיוביות, להקשיב לו ולהשתמש במגע.

תמיכה פיזית

טיפול בחולה בבית יצריך מכם הרבה מאד תעצומות נפש, לצד מאמץ פיזי. לא כל אחד יכול לעמוד באותן מטלות פיזיות, כגון הקמה מהמיטה, האכלה, רחיצת החולה, עזרה בהליכה ועוד. אם אתם זקוקים לעזרה לצורך הטיפול בחולה, אחת האפשרויות שעומדות בפניכם היא שימוש בשירות של אחות פרטית.

אחות פרטית היא אדם בעל השכלה אקדמית, הסמכה וניסיון בתחום הרפואי. אחות פרטית תוצמד לחולה בביתו, ותסייע לו הן בפעולות היומיומיות, והן בפעולות רפואיות, כגון מתן זריקות, כדורים ומתן עצות וחוות דעת רפואית. ניתן להשתמש בשירות של אחות פרטית למספר שעות ביום, או אף יותר מזה, במקרה הצורך.

טיפול סיעודי

במקרים קשים יותר, כאשר החולה הוא במצב סיעודי, כאשר מדובר למשל באדם קשיש, נכה, חולה במחלות כרוניות קשות ועוד, הטיפול יהיה אינטנסיבי במיוחד. מאחר ורובנו לא יוכלו לעמוד במשימה הקשה של סיעוד החולה, אפילו כאשר מדובר באדם קרוב ויקר לנו, מומלץ לשקול שירות של אחות סיעודית.

אחות סיעודית תדאג לרווחת המטופל, לניקיונו ולניקיון סביבתו הקרובה. היא תסייע למטופל בהגעה לבדיקות רפואיות, תעניק לו טיפולים רפואיים כגון מתן זריקות, בדיקת לחץ דם ועוד, תלווה את המטופל בשגרת היומיום שלו, ותעזור לו בכל צורך שיעלה. העסקת אחות פרטית תוריד מהמשפחה את הלחץ במידה ניכרת, ותאפשר למטופל לקבל יחס הולם ומכובד, שיענה על כל צרכיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה