יום רביעי, 4 באפריל 2012

אחות סיעודית לאחר שבץ


אחת המחלות הכי טראומטיות לחולה ולבן המשפחה היא שבץ מוחי. כאשר מישהו קרוב לנו לוקה בשבץ מוחי הוא הופך להיות מבן אדם חזק לבן אדם חלש. השבץ יכול להוביל לאובדן זיכרון, אובדן היכולת לדבר, שיתוק בחלקים שונים בגוף, כעס ובלבול. יש עוד הרבה מאפיינים לשבץ מוחי וכולם מביאים לאותה תוצאה בשביל החולה ירידה באיכות החיים והתפקוד.



חולים שעברו שבץ מאבדים הרבה פעמים את היכולת להיות עצמאיים והם נזקקים לעזרה צמודה. מומלץ לשכור לקרוב שלנו שעבר שבץ אחות סיעודית. האחות הסיעודית תסייע לאדם הקרוב אלינו בתהליך השיקום ובחיי היומיום. היא תסייע לו ולנו להחזיר עד כמה שניתן את החיים למסלולם.

אחיות לבית

היתרון שבלקיחת אחות מקצועית לבית הוא שכך אנחנו יכולים להישאר קרובים לחולה. בנוסף לכך החולה נשאר בבית שלו ובסביבה המוכרת. כאשר עוברים שבץ שינוי סביבה יכול להיות טראומה נוספת שיהיה קשה להתאושש ממנה. שכירת אחות לבית שהיא מקצועית בשביל תהליך השיקום והטיפול בחולה יכולה להקל את תהליך השיקום וההסתגלות למצב החדש.

← חשוב לזכור שבדרך כלל אנשים שעברות שבץ הופכים לחולים סיעודיים עם השבץ שלהם היה מאוד חמור →

כל טיפול בחולה ובמיוחד טיפול בקשיש שעבר שבץ יכול להיות קשה לבני המשפחה. חשוב לדעת שהמשפחה לא חייבת להתמודד לבד עם הקושי. ניתן לפנות לביטוח לאומי בשביל עזרה או לקחת עזרה לבית.

איך אחות פרטית יכולה לסייע לנו בטיפול בחולה שבץ

אחות פרטית יכולה לסייע לנו בטיפול בחולה שבץ במגוון דרכים. היא יכולה לעזור לנו לתת לו את התרופות שהוא צריך בזמן הנכון. היא יכולה גם לסייע לנו בהאכלה שלו. הרבה פעמים חולי שבץ לא יכולים לאכול לבד. האחות יכולה לסייע לנו להלביש את הקרוב שלנו. היא גם תעזור לו לשמור על היגיינה אישית על ידי קילוח שלו וסיוע בעשיית הצרכים.
לסיכום אפשר לומר, שמחלת השבץ היא מחלה נוראית וקשה מאוד גם לחולה וגם למשפחה שלו. חשוב שנדע איך להתגייס ולעזור לקרוב המשפחה שלנו שהיה לו שבץ.

היערכות נכונה שלנו בבית תסייע בשיפור החיים של החולה ובשיקום שלו.

3 תגובות:

  1. אבא שלי ז"ל נפגע מרשלנות בטיפול בשבץ מוחי. הוא הובל לבית החולים כאשר סובל מסתמינים ראשוניים של שבץ, אך למרות כל התחנונים שלנו לא הסכימו לקבל אותנו לטיפול באופן מיידי והשבץ החמיר. בשלב שקיבלו אותנו הוא כבר היה גמור.

    למזלנו בשנותיו האחרונות הייתה לו מטפלת סיעודית נפלאה שבאמת עזרה בהכל ועד היום אנחנו מתעדכנים איתה לשלומה מפעם לפעם.

    השבמחק
  2. יש אנשים שלקו בשבץ מוחי שצריכים מטפלת סיעודית צמודה

    השבמחק
  3. אחרי שבץ מוחי צריך להתיות תלוי עם שרותי סיעוד

    השבמחק